Η βασίλισσα των καλλυντικών ήταν κάποτε φτωχή

Κατηγορία ΠΡΟΣΩΠΑ
Γράφτηκε από την  Τρίτη, 03 Ιανουαρίου 2017 13:27

Το όνομα της συνώνυμο της επανάστασης στο χώρο των καλλυντικών. Με μια μόνο φράση καταδεικνύει το πάθος της για την ομορφιά:

Το πιο όμορφο πρόσωπο στον κόσμο είναι το δικό σου!

Estee Lauder

H Estee Lauder έχτισε την αυτοκρατορία των καλλυντικών πάνω στην πρωτοπορία και το ιδιαίτερο marketing και έτσι έγινε η πλουσιότερη αυτοδημιούργητη γυναίκα του πλανήτη! Ήταν η πρώτη που λάνσαρε τα δειγματάκια δοκιμής, εμπνεύστηκε και δημιούργησε το πρώτο serum, τα εξειδικευμένα προϊόντα ομορφιάς για άνδρες και τόσα άλλα που για εμάς σήμερα είναι αυτονόητα.

Πως, όμως, έκανε τα πρώτα της βήματα εκείνη που άλλαξε για πάντα την εμφάνιση των γυναικών όλου του πλανήτη;

Το πραγματικό της όνομα ήταν Josephine Esther Mentzer. Ήταν κόρη ούγγρων μεταναστών, γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη το 1908 και είχε άλλα 8 αδέρφια. Ο χώρος της ομορφιάς τη μάγεψε από την εφηβική κιόλας ηλικία κι αυτός ήταν ο λόγος που άρχισε να “μαθητεύει” δίπλα στον θείο της John, που ήταν χημικός και διέθετε δικό του εργαστήριο. Εκείνος ήταν που της δίδαξε τα πρώτα μυστικά ομορφιάς, όπως το να μη χρησιμοποιεί σαπούνι και νερό, αλλά να καθαρίζει και να ενυδατώνει το δέρμα της πάντα με έλαια.

Η Josephine βοηθούσε τον θείο της, επιδιδόμενη σε ατελείωτες ώρες πειραματισμών μεταξύ εργαστηρίου και κουζίνας με κρέμες και προϊόντα περιποίησης, τα οποία δοκίμαζε στα πρόσωπα συγγενών και συμμαθητριών. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε την καριέρα της πουλώντας τα χειροποίητα προϊόντα ομορφιάς σε καταστήματα καλλυντικών και τουριστικά θέρετρα.

Σε ηλικία 20 ετών, γνώρισε τον λογιστή Joseph Lauder και παντρεύτηκαν. Το ζευγάρι χώρισε το 1939 και τρία χρόνια αργότερα ξαναπαντρεύτηκε και απόκτησε 2 γιους.

Στο μεταξύ η Josephine αποφάσισε να ιδρύσει τη δική της εταιρία καλλυντικών, ενώ παράλληλα αυτό αποτέλεσε την αφορμή για την υιοθέτηση του καλλιτεχνικού ονόματος “Estee”. Εκείνη η πρώτη σειρά προϊόντων που κυκλοφόρησε αποτελούνταν από μία λοσιόν, ένα λαδάκι καθαρισμού και δύο κρέμες.

Το 1948 ανοίγει το πρώτο της κατάστημα στη Saks Fifth Avenue της Νέας Υόρκης, ενώ στη συνέχεια θα πείσει τους διευθυντές των πολυκαταστημάτων της Νέας Υόρκης να της παραχωρήσουν χώρο για τα προϊόντα της, κίνηση που έμελλε να αποδειχτεί πολύ επικερδής. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι δεν άκουσε και “όχι” στη διάρκεια της πορείας της.

Όταν ζήτησε από το manager του πολυκαταστήματος Lafayette να της διαθέσει πάγκο για τα προϊόντα της κι εκείνος της το αρνήθηκε, φεύγοντας από το ραντεβού άνοιξε και έριξε όλα τα δειγματάκια που είχε μαζί της στους διαδρόμους, με αποτέλεσμα να διαχυθεί η μυρωδιά παντού και όλοι να ρωτούν που μπορούν να βρουν αυτό το άρωμα.

Τότε εκείνος αναγκάστηκε να επικοινωνήσει ξανά μαζί της για να της ζητήσει συνεργασία. Το 1953 παρουσίασε το πρώτο της άρωμα, το Youth Dew, ένα λάδι μπάνιου που διπλασίαζε τη μυρωδιά. Έτσι, λοιπόν, οι γυναίκες αντί να χρησιμοποιούν τα γαλλικά αρώματα με μια σταγόνα πίσω από κάθε αυτί, χρησιμοποιούσαν το Youth Dew κατά τη διάρκεια του μπάνιου τους. Τον πρώτο κιόλας χρόνο κυκλοφορίας του Youth Dew πουλήθηκαν 50.000 μπουκαλάκια!

Η Estee δεν άφηνε τα πράγματα στην τύχη τους. Το 1960 η εταιρία άνοιξε τα πανιά της στην Ευρωπαϊκή αγορά ξεκινώντας να πουλά τα προϊόντα της στο πασίγνωστο λονδρέζικο πολυκατάστημα Harrods, ενώ μέσα σε ένα μόλις χρόνο η αεικίνητη και ακούραση Lauder επεκτάθηκε και στην Ασία ανοίγοντας κατάστημα στο Hong Kong.

Οι διακρίσεις, τα βραβεία και οι αναφορές των παγκόσμιων μέσων μαζικής ενημέρωσης στο φαινόμενο Estee Lauder διαδέχονταν το ένα το άλλο. Το 1976 ιδρύει την Clinique, την πρώτη δερματολογικά ελεγμένη, χωρίς προσθήκη αρωμάτων εταιρία. Η Estee δεν σταμάτησε ποτέ να επισκέπτεται τους πάγκους πώλησης των προϊόντων της και να δείχνει στις πωλήτριες ποιος είναι ο σωστότερος τρόπος πώλησης.


Το 1992 ξεκίνησε για πρώτη φορά από την κόρη της, Evelyn Lauder, σε συνεργασία με το περιοδικό Self, η δράση ευαισθητοποίησης των γυναικών για την υγεία του μαστού έχοντας ως σύμβολο το γνωστό πια ροζ κορδελάκι (Pink Ribbon). Μέχρι τότε, πολύς κόσμος παγκοσμίως είχε ενημερωθεί σχετικά με τη σημασία της πρόληψης, ωστόσο από τότε έως το 2003 δόθηκαν, σύμφωνα με έρευνες, περισσότερα από 10 εκ. δολάρια από το Κέντρο Έρευνας για τον Καρκίνο για την διερεύνηση θεμάτων που αφορούσαν συγκεκριμένα τον καρκίνο του μαστού. Ενώ μέσα σε ένα χρόνο, από το 2002 έως το 2003, δόθηκε περίπου 1 εκ. δολάρια από ιδιώτες για τον ίδιο σκοπό.

Η Estee Lauder έφυγε από τη ζωή στα 95 της, το 2004. Τα προϊόντα της παραμένουν από τις δημοφιλέστερες σειρές καλλυντικών στον κόσμο, με την εταιρία να δραστηριοποιείται πλέον σε 120 χώρες. Σήμερα, η αυτοκρατορία “Estee Lauder” έχει υπό τη σκέπη της 29 brands, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 9,7 δισ. δολάρια. Φυσικά, δεν είναι καθόλου παράξενα τα νούμερα αν αναλογιστεί κανείς ότι τα brands για τα οποία μιλάμε είναι οι:

  • Aerin
  • Aramis
  • Aveda
  • Bobbi Brown
  • Bumble and Bumble
  • Clinique
  • Darphin
  • Donna Karan New York
  • DKNY
  • Editions de Parfums Frédèric Malle
  • Estée Lauder
  • Glamglow
  • Goodskin
  • Jo Malone London
  • Kiton
  • Lab Series
  • La Mer
  • Le Labo
  • M.A.C
  • Marni
  • Michael Kors
  • Ojon
  • Origins, Osiao
  • Prescriptives
  • RODIN olio lusso
  • Smashbox Cosmetics
  • Tommy Hilfinger
  • Tom Ford
  • Tory Burch
  • Ermenegildo Zegna

Και αυτή είναι η ιστορία μιας φτωχής κοπέλας που ανέβηκε στον θρόνο μιας ολόκληρης βιομηχανίας μέσω σκληρής δουλειάς, κοφτερού μυαλού και επιχειρηματικών ρίσκων. Δεν είναι καθόλου τυχαίος ο χαρακτηρισμός που της αποδόθηκε από το περιοδικό Times ως η business woman με τη μεγαλύτερη επίδραση του 20ου αιώνα!

Ετικέτες
Ζωή Καρασουλτάνη

Αν και της έχει στοιχίσει, επιμένει να είναι αφοπλιστικά ειλικρινής. Βλέπει τη ζωή και τη Ζωή όμορφη γιατί έτσι πρέπει. Ξυπνά κάθε μέρα με χαμόγελο και η αγαπημένη της μέρα είναι η Δευτέρα γιατί μπορεί να κάνει νέα ξεκινήματα. Θα έπρεπε να είχε γεννηθεί σε άλλη εποχή. Ώρες ώρες μοιάζει να ζει στο δικό της παραμύθι. Έτσι εξηγείται πως η ατζέντα της δεν είναι application στο κινητό αλλά το παραδοσιακό τετραδιάκι στολισμένο με glitter και stickers, στην οποία σημειώνει πάντοτε με ροζ στυλό με πούπουλα! Όποτε επιλέγει να επισκεφθεί τον κανονικό κόσμο είναι για να... φάει σοκολάτα!

Εγγραφή στο newsletter

για όλα όσα δεν θέλεις και δεν πρέπει να χάσεις!