Με το mindful eating χάνεις βάρος χωρίς να κάνεις δίαιτα

Κατηγορία ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Γράφτηκε από την  Τρίτη, 20 Μαρτίου 2018 12:08

Το φαγητό, ειδικά για εμάς τους Έλληνες, δεν είναι απλώς μια συνήθεια για την κάλυψη της βασικής ανάγκης της τροφής. Το φαγητό είναι απόλαυση, είναι χαρά, είναι διασκέδαση.

Οι βραδινές συγκεντρώσεις με την οικογένεια ή με φίλους γύρω από ένα τραπέζι γεμάτο θερμιδογόνα καλούδια έχουν σίγουρα ισχυρές θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία μας, αλλά και αρνητικές πρωτίστως στην υγεία κι έπειτα στην εμφάνισή μας.

Μέχρι τώρα κάθε φορά που βλέπαμε τη ζυγαριά να ανεβαίνει η πρώτη μας σκέψη ήταν: “Πρέπει να κάνω δίαιτα”. Και τότε ήταν που καταφεύγαμε σε δίαιτες express και προγράμματα detox που το μόνο που είχαν σαν αποτέλεσμα ήταν να μας εξαντλούν ψυχολογικά και σωματικά. Το να τρως ένα μήνα ό,τι βρεθεί μπροστά σου και τον επόμενο να λιμοκτονείς για να... εξισορροπήσεις την κατάσταση, κάθε άλλο παρά υγιές είναι.

Μήπως ήρθε η ώρα να σταματήσουμε να τεστάρουμε τις αντοχές του οργανισμού μας αλλά να ακολουθήσουμε την τεχνική του mindful eating;

Έτσι θα μπορούμε να είμαστε υγιείς, αδύνατοι αλλά και να απολαμβάνουμε τις εξόδους για φαγητό χωρίς το αίσθημα της περιθοριοποίησης λόγω δίαιτας.

Ακούγεται η τέλεια λύση! Δες τώρα και πόσο εύκολη είναι στην εφαρμογή της αρκεί να το αποφασίσεις.

1) Αφήστε το μυαλό σας να “ακούσει” το σώμα σας


Με το να τρώτε γρήγορα δεν προλαβαίνετε να ακούσετε τα σημάδια κορεσμού που σας δίνει το σώμα σας. Είναι όντως πολύ νόστιμες οι τηγανητές πατάτες για να μπορέσεις να φας μόνο 5 αλλά αν το σώμα σου χρειάζεται μόνο 5 για να απολαύσει και να χορτάσει γιατί να φας όλο το πιάτο; Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι χρειάζονται περίπου 20 λεπτά για να σταλεί το σήμα του κορεσμού από τον εγκέφαλο στο υπόλοιπο σώμα. Αυτό μας οδηγεί στην υπερφαγία κι αργότερα σε εκείνο το ενοχλητικό βαρυστομάχιασμα. Ένα εύκολο μυστικό για να επιβραδύνετε τον τρόπο που τρώτε είναι να μασάτε περισσότερο την τροφή σας.


2) Φάτε όταν όντως πεινάτε και όχι όταν απλώς ¨λιμπιζόσαστε” αυτό που βρίσκεται μπροστά σας ή αλλιώς: αναγνωρίστε τα πραγματικά σημάδια πείνας του σώματός σας.


Αντί να τρώμε όταν παίρνουμε συναισθηματικά σήματα όπως άγχος, στρες, στενοχώρια, χαρά, πλήξη κ.α. ή απλώς όταν βλέπουμε κάποια λιχουδιά αλμυρή ή γλυκιά, μπορούμε να ακούσουμε το σώμα μας και να ανταποκριθούμε στα σήματα που μας στέλνει όταν όντως έχει ανάγκη από ενέργεια.


3) Σταματήστε να μετράτε τις θερμίδες


Φροντίστε τα γεύματά σας να περιέχουν τροφές υψηλής θρεπτικής αξίας και μη νοιάζεστε τόσο για τον αριθμό των θερμίδων που περιέχουν, αφού οι “καλές” θερμίδες μεταβολίζονται από τον οργανισμό και δεν εγκαθίστανται σε αυτόν με τη μορφή λίπους.


4) Δημιουργήστε ένα “ασφαλές” περιβάλον σίτισης

 


Το να αποφασίσετε την τελευταία στιγμή για το σνακ ή το μεσημεριανό σας έχει μεγάλες πιθανότητες να καταφύγετε σε μια κακή επιλογή. Αν, όμως, φροντίσετε γι' αυτό από την αρχή της ημέρας και δημιουργήσετε τις κατάλληλες συνθήκες για να το έχετε όταν το χρειαστείτε, τότε οι πιθανότητες να φάτε κάτι που δεν πρέπει μηδενίζονται. Πάρτε ταπεράκι με φαγητό και σαλάτα στη δουλειά, φροντίστε να έχετε μαζί σας ό,τι χρειάζεστε (μπολ, μαχαίρι, πιρούνι) για να φάτε ένα φρούτο όταν σας έρχεται μια λιγούρα, φτιάξτε τις δικές σας χειροποίητες μπάρες δημητριακών.


5) Μια τούρτα δεν θα σας παρηγορήσει περισσότερο από μια φρουτοσαλάτα, το αντίθετο.


Έχουμε συνηθίσει να συνδέουμε μεγάλες συναισθηματικές μας εξάρσεις με “απαγορευμένες” τροφές. Νομίζουμε ότι το να πάρουμε και να φάμε μια ολόκληρη τούρτα ή ένα οικογενειακό παγωτό μετά από ένα χωρισμό θα μας απαλύνει τη θλίψη. Ωστόσο αυτό είναι μια τεράστια πλάνη του μυαλού. Αντιθέτως, αν επιλέγατε μια τεράστια φρουτοσαλάτα αντί της τούρτας θα διαπιστώνατε ότι η διάθεσή σας θα βελτιωνόταν πολύ γρηγορότερα αφού τα φρούτα διεγείρουν τις ορμόνες της χαράς. Έτσι, και τις θερμίδες θα αποφύγετε και τις τύψεις που ακολουθούν μετά από μια τέτοια ατασθαλία αλλά και θα βοηθήσετε τον οργανισμό σας πραγματικά να ξεπεράσει την όποια στενοχώρια.


6) Σκεφτείτε την προέλευση του φαγητού σας.


Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι φρενήρεις ρυθμοί που τον χαρακτηρίζουν μας έχουν στρέψει στις εύκολες επιλογές σε ό,τι αφορά στο φαγητό μας, χωρίς να σκεφτόμαστε την προέλευση αυτού. Κι όταν λέμε προέλευση δεν εννοούμε αν είναι ελληνικό ή εισαγώμενο αλλά στη διαδικασία παρασκευής του. Τι χρειάστηκε να συμβεί για να φτάσει το συγκεκριμένο προϊόν στο δικό σας στομάχι; Όσο πιο μακρύς είναι ο δρόμος που πρέπει να διανύσει η σκέψη σας για να φτάσει στην αρχή αυτή της διαδικασίας τόσο μεγαλύτερο πρέπει να είναι το ΟΧΙ που θα πείτε στη συγκεκριμένη τροφή.

Αν το καλοσκεφτείς, δεν είναι καθόλου δύσκολο να ακολουθήσεις το mindful eating! Πόσο μάλλον αν γνωρίζεις ότι αυτό θα κάνει τη ζυγαριά σου να χαμογελά συνεχώς!!!

onelady

Αληθινή, ειλικρινής, καθημερινή, αυθόρμητη, απλή, παραπονιάρα, ναζιάρα, αξιαγάπητη. Αυτή είναι η Onelady. Παρατήρησε όλα όσα την απασχολούν, την προβληματίζουν αλλά και την χαροποιούν μέσα από τα άρθρα της

Εγγραφή στο newsletter

για όλα όσα δεν θέλεις και δεν πρέπει να χάσεις!